طب سوزنی درمانی

طب سوزنی درمانی چیست؟

احساس درد، حسی ناخوشایند است که بر اساس نظریه انجمن درد آمریکا، رهایی از آن، حق مسلم هر فرد بیمار است. بهبود سریع و افزایش رضایت‌مندی بیمار، در گرو تسکین به ‌موقع و صحیح درد است. طی چند دهه گذشته، طب سوزنی برای درمان انواع دردها از توجه قابل ملاحظه‌ای در نقاط مختلف جهان برخوردار شده ‌است. استفاده از این شیوه‌ی درمانی حتی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته و طرفداران زیادی هم در سراسر جهان پیدا کرده ‌است.

مطالعات جدید نشان داده ‌است که سوزن‌گذاری سبب تحریک سیستم عصبی می‌شود که نتیجه‌ی آن، ترشح موادی از عضلات، طناب نخاعی و مغز است که سبب بهبود بیماری‌ها خواهد شد.

از طرف دیگر طب سوزنی در به تعادل رسانداندن ارگان‌های داخلی بدن، نقش قابل توجهی دارد. نتیجه‌ی این امر، سبب می‌شود بسیاری از فعالیت‌های داخلی بدن مانند هضم و جذب مواد غذایی، تولید انرژی و خونرسانی به درستی در تمام قسمت‌های بدن انجام شود.

سوزن‌هایی که درطب سوزنی از آن‌ها استفاده می‌شود، قطر متفاوتی دارند و هرکدام از آن‌ها، کارایی متفاوتی دارند. سوزن‌ها با توجه به نوع بیماری فرد، در موضع خاص فرو رفته و سبب کاهش درد و بهبود بیماری می‌شوند.

در مقالات قبل به طور کامل و گسترده به معرفی طب سوزنی و بررسی آن پرداختیم. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بیماری‌هایی که طب سوزنی در درمان آن‌ها موثر است، آشنا کنیم.

بیماری‌های گوارشی با استفاده از آن، درمان می‌شوند

تحقیقات پژوهشگران نشان داده که استفاده از طب سوزنی در درمان و کاهش درد بسیاری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست مزمن، اسهال، نفخ شکم، زخم معده، زخم اثنی عشر، اسپاسم‌های مری، سوزش سر دل و رفلاکس معده اثرگذار است.

هم‌چنین افرادی که به دنبال روش‌های لاغری هستند و تاکنون با تجربه‌ی روش‌های دیگر، نتیجه‌ی مطلوب نگرفته‌اند، می‌توانند از طب سوزنی استفاده کنند؛ چرا که طب سوزنی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بر عوامل موثر بر چاقی، تاثیرگذار است است.

طب سوزنی اشتهای شما را کم می‌کند، سبب افزایش حرکت روده‌ها می‌شود و سوخت و ساز بدن شما را تا حد قابل ‌قبولی افزایش می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید کاهش سایز موضعی را تجربه کنید.

درد کمرتان را با استفاده از آن کاهش دهید

اگر برای درمان کمر درد به کلینیک‌های درمانی زیادی مراجعه کرده‌اید و هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اید، استفاده از طب سوزنی می‌تواند در درمان کمر درد شما بسیار موثر باشد. البته برای گرفتن نتیجه باید صبور باشید، چرا که نتایج برخی تحقیقات نشان داده است استفاده از طب سوزنی که بیش از سه ماه طول بکشد، در درمان کمر درد شما بسیار بیش‌تر از روش‌های درمانی دیگر تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از طب سوزنی، نه تنها در کاهش دردهای ناحیه‌ی کمر موثر است، بلکه اگر همراه با تمرینات ورزشی مناسب انجام شود در بهبود کمر درد و افزایش کیفیت زندگی افراد نقش به‌سزایی خواهد داشت.

دیسک‌کمر هم با استفاده از طب سوزنی قابل درمان است

یکی دیگر از دردهایی که حاصل زندگی ماشینی امروز و شیوه‌ی اشتباه نشستن و نشستن‌های طولانی مدت است، دیسک کمر است. همان‌طور که می‌دانید، بین مهره‌های ستوان فقرات، موادی غضروفی و ژلاتینی وجود دارد که سبب می‌شود این مهره‌ها به راحتی در کنار هم حرکت کنند. حال اگر این ماده‌ی ژلاتینی از جای خود خارج شود، دردهایی را در این قسمت از بدن به ‌وجود خواهند آورد که در نهایت منجر به دیسک کمر خواهد شد.

یکی از روش‌های درمانی برای کاهش درد ستون فقرات، استفاده از طب سوزنی است. این روش در کنار روش‌های دیگر درمان مانند استراحت مطلق، استفاده از دارو و مسکن، ماساژ درمانی و آب درمانی، توسط پزشکان اروپایی و آمریکایی پیشنهاد شده ‌است.

تاثیرگذاری این روش در درمان درد دیسک کمر به ‌اندازه‌ای است که سازمان بهداشت جهانی در سال 1989 استفاده از طب سوزنی را موثرترین راه درمان دیسک کمر معرفی کرده ‌است.

در بسیاری از موارد مشاهده شده که بیماران، پس از جراحی دیسک کمر، با عوارض بیش‌تری مواجه شده‌اند. هرچقدر محل عمل گسترده‌تر باشد، این عوارش هم بیش‌تر خواهند شد و مشکلات زیادی را برای بیمار به‌ وجود خواهند آورد.

طب سوزنی درمانی

درمان میگرن و سردرد با استفاده از طب سوزنی

بسیاری از افراد از سردردهای شدید و میگرنی در زندگی خود رنج می‌برند. این سردردها می‌تواند عوامل متعددی مانند استرس، فشار عصبی ناشی از کار، انقباض عضلات شانه، گردن و سر، مشکلات عروقی، ضربه‌ و عواملی از این قبیل باشد. اگر می‌خواهید از این سردردها نجات پیدا کنید، می‌توانید از طب سوزنی به ‌عنوان یک روش اثبات شده‌ی درمانی استفاده کنید.

تحقیقات دانشمندان نشان داده ‌است که استفاده از طب سوزنی، یک روش موثر برای پیشگیری و درمان میگرن است. پس با خیال راحت می‌توانید از این روش برای درمان سردردهای خود استفاده کنید.

علاوه‌ بر این، اثبات شده ‌است که استفاده از طب سوزنی در درمان دیگر بیماری‌های روانی و افسردگی هم موثر است. همان‌طور که می‌دانید، افسردگی می‌تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. این احساس غم و بی‌علاقگی نسبت به امورات زندگی ناشی از افسردگی را می‌توان با استفاده از طب سوزنی از بین برد. یکی دیگر از انواع افسردگی هم، افسردگی پس از زایمان است که طب سوزنی در درمان آن هم موثر است.

طب سوزنی در درمان نازایی زنان هم تاثیرگذار است

متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها درگیر مشکلات نازایی و فرزندآوری هستند. با وجود اینکه روش‌های درمانی بسیاری در این زمینه برای خانم‌ها وجود دارد، اما متاسفانه بیش‌تر این روش‌ها کند عمل می‌کنند. به ‌طوری که افراد در نیمه راه خسته شده و حاضر به ادامه‌ی مسیر نخواهند بود.

اگر به ‌دنبال یک روش خوب برای درمان ناباروری خود هستید، طب سوزنی را هم امتحان کنید. این روش می‌تواند در درمان کیست تخمدان، ناباروری و تنظیم زمان عادات ماهانه موثر باشد. از طرف دیگر، استفاده از طب سوزنی در افزایش تاثیر داروهای بارداری هم موثر است. هم‌چنین موجب کاهش استرس و افزایش خونرسانی به تخمدان‌ها هم می‌شود.

طب سوزنی و سرطان

شواهد کافی برای اینکه طب سوزنی در درمان سرطان موثر است، وجود ندارد؛ اما گاهی اوقات برای مبارزه با علائم سرطان و شیمی‌ درمانی، از آن استفاده می‌کنند. چرا که از طب سوزنی در کاهش درد و تهوع و استفراغ استفاده می‌شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید طب سوزنی برای ترک سیگار، موثر است. بهترین روش هم استفاده روشی است که در آن از ترکیبی از سوزن‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین تاثیر مثبت استفاده از طب سوزنی در بهبود بی‌خوابی، رفع خستگی، افسردگی و انواع آلرژی‌ها به اثبات رسیده ‌است.

بهبود سلامت روان با استفاده آن

یکی دیگر از کاربردهای طب سوزنی، افزایش سلامت روان است. خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که از طب سوزنی استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از سایر افراد تشخیص داده ‌شده ‌است. هم‌چنین در تقویت عملکرد ادراکی مغز موثر است.

انجام جلسات منظم طب سوزنی در بیماران و سالمندان مبتلا به پارکینسون هم موثر واقع شده ‌است و علائم بیماری مانند رعشه، کُندی حرکت، درد، افسردگی، اختلال خواب و استرس را به ‌طرز چشم‌گیری در این افراد کاهش داده ‌است.

دامنه‌ی کاربرد طب سوزنی در درمان بیماری‌ها بسیار وسیع است. در انتها تنها نام بیماری‌هایی که با این روش قابل درمانند را به اختصار بیان می‌کنیم.

بهبود آکنه، انواع اعتیاد به مواد مخدر و وابستگی‌های الکلی، آسیب‌های مغزی، دیابت وابسته به انسولین، اسپاسم صورت، فیبرومیالژیا، هپاتیت B، نورالژی، درد ناشی از آندوسکوپی، اختلال تخمدان، التهاب پروستاتیت مزمن، رفلکس ادرار، گلودرد و اختلالات مفصلی و بسیاری از بیماری‌های دیگر را می‌توان با استفاده از طب سوزنی درمان کرد یا حداقل از درد و ناراحتی آن با استفاده از آن کاست.

طب سوزنی درمانی چیست؟

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که متقاضی درمان با استفاده از طب سنتی هستند، افزایش چشمگیری داشته ‌است. بسیاری از افراد، حتی در کشورهای بسیار پیشرفته و صنعتی، خواهان درمان امراض خود با استفاده از روش‌های مختلف طب سوزنی هستند. چرا که اثربخشی آن در درمان و کاهش درد ثابت شده ‌است.

در این مطلب، تعداد محدودی از بیماری‌هایی را که با استفاده از طب سوزنی قابل درمان‌اند را به شما معرفی کردیم. نکته‌ی قابل توجه این است که درمان با استفاده از طب سوزنی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم واقع شده ‌است و بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های خارجی هم نشان‌دهنده‌ی اثربخش بودن استفاده از طب سنتی در درمان بیماران مختلف بوده است. به ‌همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت از طب سوزنی برای درمان خود استفاده کنید.

شما می‌توانید جهت انجام طب سوزنی، به کلینیک زیبایی هستیا واقع در شهر تهران مراجعه نمایید. این کلینیک با انواع امکانات، تجهیزات و نیروهای متخصص، خدمات مربوط به طب سوزنی و همچنین انواع خدمات دیگر مرتبط به پوست را با مناسب‌ترین قیمت برای شما عزیزان انجام می‌دهد. تنها کافیست یک بار امتحان کنید تا با تاثیرات بی نظیر طب سوزنی بر درمان انواع بیماری‌های جسمی و روانی آشنا شوید.